Discuss discussion_section_1

Published on December 15th, 2015 | by Discussion Questions

What’s your favorite Christmas carol and why?





DIANA WRITES:There are so many new and old Christmas songs on the radio, in the malls, and at our churches. What’s your favorite and why? Is there a song that has had a big impact on you spiritually? What songs do you find most glorifying to God?


Share Your Thoughts in the Comment Section!

There are currently 7 Comment(s)


Have something else you’d like to discuss? Just submit your question or topic (and any elaboration you’d like to provide) using our Submit Content Page. We look forward to hearing from you.


signup_for_email_updates_banner







About the Author

are submitted by real rebelutionaries who are looking for godly answers to tough questions and lively conversation with other young adults. You can join the conversation by commenting below. If you'd like to submit your own discussion question, email us at [email protected]



  • Regan Seba

    Carol of the Bells when it’s instrumental, O Come O Come Emmanuel when someone with a very clear, beautiful voice is singing it(like at the end of the Veggie Tales movie the Star of Christmas when they bring the guy in jail cookies and some Christmas love).

    I love how complex the Carol of the Bells is and all the different pieces that go into it. It’s beautiful and powerful. My church once did a instrumental version of it where they had the drummers playing on rain barrels and every time they hit it, the lights underneath the rain barrels turned a different color. O Come O Come Emmanuel has a beautiful, reverent feel to it. It’s simple, but it’s holy. Casting Crowns did an instrumental version of that song that I really love in their album Peace on Earth.

  • “How Many Kings” by Downhere is a POWERFUL song!! This is one I’d say has impacted me spiritually and is also very glorifying to God with the message behind it…
    “Little Drummer Boy” has ALWAYS been on of my favs. but I think it’s just really pretty…it’s a good song and has a good message, but I wouldn’t say it’s had a huge impact on me…I just like it (especially Josh Groban’s version! <3)
    "Do You Hear What I Hear" is another of my favorites…again, i wouldn't say this one has impacted me a lot, but I do love it!! Anthem Lights has my favorite version.. 😉
    "Mary Did You Know" is also a song that has impacted me a lot because I feel like Mary is often overlooked in the story of Jesus' birth, but this song really brings out a lot about her possible thoughts….Pentatonix has one of my favorite versions of this one.
    "Beautiful Star of Bethlehem" is another song that I really like a lot!!! It's message is actually a been deeper than what's said on the surface and I really like the message behind it talking about Jesus as the "star of Bethlehem"…

    Of course there are other songs I like and that are fun, but these rank as some of my favorites! =)

    • Erica A

      I agree! How many Kings by Downhere is truly great. The lyrics sums up everything.

    • Tatiana

      Yes! I love how they sang Mary Did You Know, they just sang it with so much passion.

      • YES!! I know they aren’t a christian band in ANY sense of the word (hence some of their lifestyles) but still, the passion with which they sang that song was breathtaking! <3

        • Tatiana

          I’ve only heard the Christmas album and I really don’t know too much about the band, it sounds like I don’t want to! lol But yes that song is amazing.

          • I don’t know all the songs they sing, but most of their stuff I’ve heard is pretty clean and enjoyable to listen too!! I just know at least most of them aren’t Christians…

            Avi Kaplan (the bass) sings some with Home Free (my FAVORITE band right now) and he does collabs with other people too..he’s REALLY good!

            Kevin Olusola (the african-american…and i don’t know why it’s suddenly typing in bold letters) does a LOT of solo stuff…and is a PHENOMENAL cello player!!!!

          • Tatiana

            I didn’t think they were Christians by the way some of them looked and dressed.. Avi is my favorite member of the band, he has a really interesting voice. I’ll have to check out his other songs, I didn’t know he did other stuff. I’m always amazed at Kevin’s talent and the sounds he’s able to make.

          • Yeah!! I think Avi is my fav also!!!! <3

            I KNOW! I'm AMAZED by people who can do stuff like that with their voices!! one of the guys in Home Free can do it too…

          • Tatiana

            I’m going to look up that band right now.

          • What did you think of them Tatiana??? 😉

          • Tatiana

            Sorry for the late reply, I’m not on here very often. I really like them! Thank you for recommending them to me.

          • Avi’s bass voice is only rivaled by Thurl Ravenscroft who sang the original Mr. Grinch imho. It’s so resonant.

          • Wow…I would NEVER have thought of that!! LOL…I think I like Avi better though.. 😉 Have you heard Home Free’s bass singer?? he’s pretty good but doesn’t quite have Avi’s range…

          • I like what I hear better, but idk if it’s just crazy amplification, ya know? He might be standing two inches away from a condenser mic cranked up to the max, and that’s the only way they can get him to sound that good. Idk though. I’ve never actually heard of Home Free, are they also an a cappella band? =)

          • Haha! #true…

            YES! They are new…they won…the Voice was it?? They are 5 guys mainly dedicated to doing country music mashups and covers, but they do other stuff too…the high tenor guy has an AMAZING voice and range (and a big southern drawl.. 😉 ) and the bass guy is also REALLY good!! I like all of them, but those 2 are my favs…

            I think my favorite songs they’ve done thus far are probably Elvira (which they did WITH the Oak Ridge Boys who originally wrote the song), their Alabama mashup, their Hunter Hayes mashup, and their version of All About That Base (they clean it up from Meghan Trainer’s version).

            I’m a country music lover, so that’s prolly why I like them so much. 😉 hehehe….

            Oh! And yup! They’re a capella….they took the place of Pentatonix as my fav band.. 😉 =D

          • Oh ok, that sounds cool. =) I kinda like country, but I honestly don’t like a cappella or contemporary country stuff all that much so they might not be my favorite lol. =)

          • Yeah I totally getcha!! They’re my absolute fav, but if you don’t really care for country all that much then I could understand how you wouldn’t like very much….they make it pretty fun though; but at the same time they still keep it country…well, as country as coutnry music today is! haha..

          • Tbh I mainly like country hymns ‘cuz they don’t mess with the lyrics or melody as much. =P I’ve never really gotten into other country stuff…any recommendations for stuff that’s not contemporary that’s clean? lol.

          • Like modern country stuff you mean..??
            Josh Turner has some good stuff (Why Don’t We Just Dance, and Your Man).
            Florida Georgia Line is really good; they aren’t always the cleanest though (“Stay” is a good clean one!)
            Alabama is an older band, but they are clean and have really good music!!! And you’d prolly enjoy it if you enjoy country hymns.. 😉
            Carrie Underwood has some clean stuff!! Most of her stuff is clean actually..there are only like 3 songs I don’t listen to of hers….
            Blake Shelton has a good song called “God Gave Me You” but I don’t listen to much else of his…most people say he’s pretty risque…
            BRETT ELDGREDGE!!! He’s REALLY good and clean!!!
            (I’m scrolling through my iPod…LOL)
            Darius Rucker’s, Wagon Wheel is one of my FAV’S
            There’s a song called Talledega by Eric Church that I like, but idk what other stuff he sings…
            Highway Don’t Care and Meanwhile Back and Mamma’s
            by Tim McGraw
            George Strait is older and has some really good ones.. “Check Yes or No” and Write this Down are good…
            “Sold” and “I Swear” by John Michael Montgomery
            “I Don’t Dance” Lee Brice
            RASCAL FLATTS!!
            This one song called Chicken Fried but I don’t remember who sings it…

            Okay…I think that should answer your question at least to some extent! LOL

          • Yup, that’s what I meant, I think. =P

            Thanks a bunch for the ideas! I’ll have to look some of them up on Pandora! =)

          • Natie

            Kevin olusola is the beat boxer for pentatonix too!;-)

        • Have you heard Winter Wonderland/Don’t Worry Be Happy by them? That’s my personal favorite. =P White Winter Hymnal is cool too. =)

          • YESSSSS!!!! OMGosh!! it’s one of my favs also!! Have you heard their Daft Punk mashup or whatever it is??? it’s really cool too!!!!

          • Haha. No I haven’t, I haven’t heard any of their non-Christmas stuff lol.

          • That one is really cool…idk what it even is exactly…like it’s either a cover of a song called Daft Punk or a mashup of songs by a band called Daft Punk but either way, it’s really cool!!!

          • I think Daft Punk is an artist, idk though. Obviously it’s not really something I’m gonna listen to 😉

          • HAHA…yeah…same here… =P I’ve never heard of them beyond Pentatonix cover thing of them…LOL

          • Tatiana

            That’s one of my fave fun Christmas songs.

          • Which one, lol? =)

          • Tatiana

            Haha. I forgot to say. Umm Winter Wonderland/Don’t worry be happy.

    • Regan Seba

      I haven’t heard Josh Groban’s version, but you need to look up Pentatonix’s Little Drummer Boy video. It’s incredible- as good as their rendition of “Mary Did You Know”. I agree, that was amazing.

      • Theirs is SUPER good too!! Kirsten REALLY proves her range in that song!! i LOVE it!!!

    • How Many Kings is awesome! I love that song!

  • Dana

    I have so many favorites! Right now my top favorite is God Rest Ye Merry Gentlemen, because of the first verse, especially the line “to save us all from Satan’s power when we were gone astray, O tidings of comfort and joy.” I really noticed those words for the first time this year.

    • Random factoid: Did you know that the original song is entitled “God Rest Ye Merry, Gentlemen” not “God Rest Ye, Merry Gentlemen”? Rest Ye Merry was a common expression back then apparently. =P #RandomTriviaFactoidsFTW

      • Dana

        I had heard, years ago, that merry wasn’t referring to the gentlemen, but that “rest ye merry” means something like “make you peaceful” (or content, or something). I hadn’t thought about that in a while, though, so thanks for sharing! :)

  • Tatiana

    I Love Oh Come All Ye Faithful, Oh Holy Night, Oh Come Oh Come Emmanuel, Mary Did You Know and Angels We Have Heard On High and other songs that are really Christ centered and remind you of the true meaning of this holiday. I remember singing Angels We Have Heard On High for the small church we were attending about 4 or 5 years ago, it was a cold Christmas Eve and hardly anyone had shown up for the show but everyone who was close to my family showed up and it was truely amazing. Afterwards we all talked and sang and just enjoyed each other on the night that we remembered our savior being born. I like a few of the just fun Christmas songs but I much prefer to listen to the ones that remind me of what Christmas is all about.

  • Carol of the Bells:Sing We Now of Christmas by Barlowgirl
    Their voices sound like angels! It is a beautiful version of Carol of the Bells
    Be Born in Me by Francesca Battistelli
    The song is sung by Mary’s perspective of Jesus going to to be born.
    O Holy Night by any good singer.
    I love the lyrics of this song.
    O Come, O Come, Emmanuel by The Piano Guys.
    They did a good instrumental version of this song.
    That’s all I have for now. Merry Christmas, Diana and to all the commentators!!

    • drummer/Godfollower/LOTRfan

      I love the piano guys!

      • That’s cool! Another The Piano Guys fan. :)

        • Haylie

          There are a bunch of us, huh? I love the Piano Guys 😀

    • Regan Seba

      Piano Guys! Love them.

    • Olivia W.

      The only thing about the Piano Guys, and Lindsey Stirling (Still one of my favorite artists) and so many others like them, is that…. they’re Mormon….

      So… their version of Christmas doesn’t celebrate Jesus coming to earth to save us from our sin… which kinda ruins the whole point of christmas in my opinion because if Jesus was just a prophet, then let’s make up a huge holiday about any random guy you meet on the street…

      • True; they are Mormons and I know very little about what they believe, but I love their music. I found out from their webpage ( https://www.mormon.org/faq/belief-in-jesus-christ ) that they believe that Jesus is the Son of God, and He is the Savior of the world. Maybe they changed their views on Jesus, I don’t know.

        • Olivia W.

          As far as I know, Mormons believe that Jesus did not fully pay for our sins. I don’t know a whole lot about it, but my old violin teacher was a mormon and her daughter was talking to me about their church and stuff…

  • Haylie

    “O Come, O Come, Emmanuel” by any good a capella group… Or instrumentalist… or anybody with a good voice, really. 😉 It’s my favorite because the music is beyond gorgeous, and the words are so full of meaning.

  • This calls for a top ten list. =P

    10. Little Drummer Boy (to the beat of Bolero by Maurice Ravel). Bolero is a fantabulous piece, and when you put a Christmas carol to it’s beat you just can’t go wrong. This is an instrumental only version.

    9. Feliz Navidad (‘Nuff said hehe)

    8. Oh Holy Night. I’m a nerd, I think I actually like Pavarotti’s version the best. =P

    7. The instrumental Sleigh Ride by Leroy Anderson. Lyrics are goofy, the instrumental version is so much better. So much interesting percussion.

    6. Apollo’s Fire Holiday. You’ve probably never heard of this group, they do like, pre-baroque stuff. I enjoy Fum Fum Fum and I Saw 3 Ships.

    5. Linus and Lucy/Skating by Vince Guaraldi. Amazingly fun both to play on piano or shakers and to listen to.

    3. For Unto Us a Child Is Born by Handel. This piece is simply stupendous, if you haven’t heard it you must listen to it.

    4. You’re a Mean One, Mr. Grinch. Get the original sung by Thurl Ravenscroft. He has one of the best voices ever.

    2. Almost anything by Mannheim Steamroller. Stille Nacht, Bring a Torch, God Rest Ye Merry, Gentlemen, they’re almost all amazing, especially….

    1. Deck The Halls by Mannheim Steamroller. It’s simply amazing that they made this song with ALL SYNTHESIZERS in 1984! It’s so unbelievably ahead of it’s time. Plus it’s like the most fun song on the face of the planet lol. =)

    • Oh yeah, I gotta add this crazy mashup I did of a Jewish folk song with God Rest Ye Merry, Gentlemen. Not sure where it fits in though, lol.

      • Haylie

        That sounds… really cool!!!(oh and btw, Feliz Navidad has been stuck in my head all afternoon… I went to Walmart and guess what song they had playing on the overhead speakers… just guess… ;P)

    • Dana

      #3 and #5 – yes.

    • Haylie

      Yes, yes yes, and… oh wait, no! Not Feliz Navidad! *plugs ears* Other than that your list is fantastic. 😉

    • You’re a Mean one, Mr. Grinch…best one ever haha XD

      • Ikr? “The three words that best describe you are as follows and I quote: Stink. Stank! STUNK!” Lol

        • Haylie

          lol…l like i actually just laughed out loud XD

        • I wouldn’t touch you with a 39 and 1/2 foot pole XD

          • You have all the tender sweetness of a seasick crocodile….in fact, given the choice between the two of you, I’d take the seasick crocodile!! lol

          • Well, now that you got me going…

            You’re a mean one Mr. Grinch
            You really are a heel.
            You’re as cuddly as a cactus,
            And as charming as an eel,
            Mr. Grinch!
            You’re a bad banana,
            With a greasy black peel!
            You’re a monster, Mr. Grinch!
            Your heart’s an empty hole.
            Your brain is full of spiders.
            You’ve got garlic in your soul,
            Mr. Grinch!
            I wouldn’t touch you
            With a thirty-nine-and-a-half foot pole!
            You’re a vile one, Mr. Grinch!
            You have termites in your smile.
            You have all the tender sweetness
            Of a seasick crocodile,
            Mr. Grinch!
            Given the choice between the two of you,
            I’d take the seasick crocodile!
            You’re a foul one, Mr. Grinch!
            You’re a nasty, wasty skunk!
            Your heart is full of unwashed socks.
            Your soul is full of gunk,
            Mr. Grinch!
            The three words that best describe you
            Are as follows, and I quote,
            “Stink, stank, stunk!”
            You’re a rotter, Mr. Grinch!
            You’re the king of sinful sots!
            Your heart’s a dead tomato,
            Splotched with moldy, purple spots,
            Mr. Grinch!
            Your soul is an apalling dump-heap,
            Overflowing with the most disgraceful
            assortment of deplorable rubbish imaginable,
            Mangled-up in tangled-up knots!
            You nauseate me, Mr. Grinch!
            With a nauseous super naus!
            You’re a crooked jerky jockey,
            And you drive a crooked hoss,
            Mr. Grinch!
            You’re a three-decker sauerkraut
            and toadstool sandwich,
            With arsenic sauce!

          • Haylie

            0.o

          • Cut and paste always works

          • Hahaha, did you copy and paste that? =P

          • Uh…no 😉

          • Sam G

            What a horrible song…

          • Haha but it’s so funny though…especially with the singer’s voice and tone XD

      • When I read those words, the song started playing in my head. XD

      • Stephen M.

        Yep…more specifically, the song :) So, I’m a curious one on knowing the ages of people…what’s your age? I’m (as a MK in Brazil) fifteen years old…pretty great age if you ask me :)

    • You might like Maddy Prior. She does a lot of traditional Christmas songs. Some of her Latin ones are good.

    • Olivia W.

      I’ve played Linus and Lucy on violin with a group of my teacher’s students :)

      • That’s cool! =)

      • Regan Seba

        No way, I can play that on the piano! Such a fun song, isn’t it?

        • Olivia W.

          It is! We each played one of the three parts, and together it sounded pretty good and was really fun!

    • MimeforJesus

      Whose version of Feliz Navidad do you listen to?
      Oh wait, you like Pavarotti? Hmm, maybe I won’t go with your suggestion. 😉 His voice gives me chills, and not in a good way.
      Oh, but you like For Unto Us a Child is Born! You’re totally back in my good graces. I got to be in a choir that sang this one… the melismas were beautiful, but torturous!

      • I prefer the original, I think Jose Feliciano wrote and sang it. =)

        Really? His voice is amazing lol.

        Haha, that’s cool! =)

        • MimeforJesus

          Don’t think I’ve heard him, I’ll look him up!

          Yeah, I live with a classical singer, what can I say? She’s ruined a lot of singers for me…

          • How so? By being bad or good lol?

          • MimeforJesus

            By being good, but mostly because (being someone who loves teaching) she can’t listen to music without pointing out how the singer needs to improve. Or wincing when he reaches for a high note and bombs it… XD

          • liv737johnoxide

            Yep. My sister who’s at music school for piano always complains when we go to musicals.

          • I live with a classical singer too 😉

          • MimeforJesus

            Your dad, right? Does he also listen to music and always make comments about what the singer is doing wrong?

      • Once when we played feliz Navidad I thought it was Feliz-Scoobydoo ( i didnt hear it right). So when I asked after church my friends all got a kick out of it and wouldnt let me forget it!

        • MimeforJesus

          Hahahah, that’s funny. :)

        • liv737johnoxide

          Lol

    • liv737johnoxide

      I LOVE Feliz Navidad, especially since I can sing almost all of it in Spanish.

      • YAS me too *virtual fist bump*

      • So I don’t think my reply went through (I left the screen too soon), I said something like YAS me too *virtual fist bump* =)

        • liv737johnoxide

          Your first reply didn’t get through on theRebelution, I guess, but I got an email with the comment.

  • Oh Holy Night and Joy to the World are good classic Christmas carols that I love. Also “Prepare Him Room” and “The Unbelievable” by Sovereign Grace Music are really beautiful and the whole Chris Tomlin Christmas cd is very beautifully done. I like Christmas music that is very worshipful. Also the cd by Andrew Peterson called “Behold the Lamb of God” is pretty, I like “Labor of Love” and the first song on there (can’t remember the name of it). I love when we can celebrate Jesus’s birth through beautiful music!

    • liv737johnoxide

      I like don’t know any of the modern music people are putting down. I feel like I’m behind the times.

  • Natie

    I love Unto Us by Aaron Shust. The strings in the background are AMAZING although a little hard to hear and the lyrics are spot-on. Actually that whole album is stupendous.
    Toby Mac’s version of O come all ye faithful is really great, too.

  • Nicholas Kaplan

    I love Manhiem Steamroller because they take classic songs and make them eletric classical.

    • Me too! What are your favorite songs by him? =)

      • Nicholas Kaplan

        christmasville fanfare

  • Faith

    O Holy Night is one of the most beautiful Christmas carols out there, I believe. It has such meaning, and it’s just so beautiful. Haha, that’s all I can say. It’s just beautiful. :)

    • Yupsidoodles.

    • drummer/Godfollower/LOTRfan

      I agree.

    • #truth!!! I made of video singing this one last year…I think this year I’m going to do Little Drummer Boy…and I’m trying to get my parents to sing with me (and maybe even get my dad to drum… 😉 )

      • Faith

        Ooh, you should send me the video! Hehe

        • Well, Oh Holy Night is only on FB I think…I haven’t uploaded it anywhere else.. =P And Idk how to send videos exactly! haha…BUT if we do the Little Drummer Boy thing, I think it’d be cool to upload it to YouTube and maybe even Revive…as well as facebook..HAHA

      • Faith

        I may or may not be singing it at my church on Christmas Eve. :)

        • Little Drummer Boy? or Oh Holy Night? That’s so awesome either way!!! XD

          • Faith

            O Holy Night. :)

          • THat’s AWESOME! And that’s a HARD song to sing actually cuz of the range!! Hope you have fun singing it!!! XD

          • Faith

            I’ll either be singing that, or Give this Christmas Away, or maybe Where’s the Line to see Jesus. One of them at least. Haha

          • Wow! I’ve never heard of the other two songs..!!! I’ll have to look them up!

          • Faith

            They’re two of my favs!

    • So true. :) I love the Pentatonix version of O Holy Night.
      By the way, why you did unfollowed me? No hard feelings, I’m just wondering. :)

      • Faith

        I unfollowed you? I didn’t even know that. I’ll prob follow you back. :) I love Ptx, I’ll have to check their version out. btw, you’re on Revive, right?

        • Yeah I was… I’m now kinda inactive there; I might come back later. :)

          • Faith

            What’s your name?

          • Ashley; I’m following Guitar with Arms, so you can check his followers. :)

          • Faith

            Okay. :)

          • Faith

            So you’re Ashley A.? I didn’t know that. I thought it was a little weird that I didn’t know who you were. :)

          • Faith

            Did you have Sam disable your account?

          • Yes, for now…I’ve been busy, and Revive was taking more of my time than I thought.
            That reminds me, I got to head back to my school work… Ttyl, Faith. :)

          • Faith

            Okay, later then!

          • Yep, I’m that girl. So, you were following me already? Maybe I followed you first, but that was before I talked to you.

  • Martial Artist

    Hark the Harold Angels Sing! Maybe it’s because they sang it at the end of Charlie Brown Christmas, but I think that one and Silent Night are two of the best.

  • Audrey French

    “Be Born in Me” by Francesca Battistelli is definitely one of my favorites. “Here with Us” by Joy Williams is awesome as well.

  • Amanda

    I love O Holy Night. It’s an old one, but it does a really good job telling what Jesus did and why He was here, and it’s a worship song at the same time!

    As far as newer songs go, I love Be Born in Me by Francesca Battistelli, This Is Christmas by Kutless, and a million others. 😛

    • liv737johnoxide

      Lol. I used that song in my article

  • guy in chicago

    Oh! I love it!!
    Honestly, I love O Holy Night. It so beautifully preaches the Gospel :)
    ” Long lay the world in sin and error pining
    Till He appeared and the soul felt its worth”

    I am utterly convinced that we will spend an eternity marveling at the beauty and awe of Christ coming to us.

    • liv737johnoxide

      That’s a great one!

  • Sam G

    What a great question!

    My favourite would have to be “O Come, O Come, Emmanuel”. The words are beautiful and exceptionally rich in dealing with the meaning of Christmas and the nature of captivity and redemption. The music is also incredible: in the Gregorian chant melody you can hear this timeless, aching sense of our inadequacy – one which drives us to repentance. (I’m a musician, so I tend to analyse the meaning of hymn tunes – sometimes more than necessary, but anyway…)

    My LEAST favourite would probably be “Rudolph, the Red-Nosed Reindeer.” Enough said about that one.

    • Haylie

      *nods head in agreement* Yes, exactly!

    • Yep :) It’s partly the haunting melody isn’t it? It’s not just the words but the music which brings through the longing…

      • Sam G

        Yes. By the way, do you mind if I ask the meaning of your name? It strikes me as being a bit strange…

        • Haha! It’s not my name. It’s just one I use. Same title as my blog. It’s not-really-Latin for strange kumquat :) I’m actually a Cara.

          • Sam G

            Cool. Do you particularly like kumquats? :)

          • Never tried one. One of my dad’s coworkers used to sign off his emails with this wee latin thing. I think it said something like ‘Good men sleep in peace while evil men fight to protect them’ so my dad started writing random latin phrases for his sign off and they got sillier and sillier (his coworker didn’t speak Latin which made it even funnier) and then one day we suggested kumquat absurdium and I liked it and took it as a blog title. Kinda poking fun at some of the more pretentious ones with names like Carpe Diem and whatnot :)

    • Clare

      I definitely agree! I don’t like “Rudolph, the Red-Nosed Reindeer” but I know the words and so I just start…um…singing it. XD

      • Sam G

        I was in a shopping centre once around Christmas time, and their stereo system was playing “Rudolph, the Red-Nosed Reindeer”, but then one of the staff interrupted to ask someone else to come and help. The funny thing was the way she timed it with the words of the song:

        “Then one foggy Christmas Eve, Santa came to say, ‘Could you come to the checkout, please, John?'”

        • That’s hilarious! =P

        • Clare

          Ahahahahahahahaha! That is SO funny! XD I can’t get over it!!!! XD

          “No, I can’t control it!” -Life of Dillon

        • liv737johnoxide

          That’s hilarious.

    • Rudolph is my dad’s all time favorite Christmas movie XD

      • Clare

        Lol. I love the “Silver and Gold” song in it. Hehe.

        • Me too haha. I like all the songs from it tbh. =P

          • liv737johnoxide

            I have never watched Rudolph

          • Haylie

            Wait, like, for serious?!

          • liv737johnoxide

            Yes, sir. I mean. . .ma’am

          • WHAT? It’s amazing you must see it XD

        • Haylie

          I’ve always been partial to the “missfit toys” song 😉

          • Clare

            Me too! I was singing all of the songs while I was watching it and my mother just looked at me and said,”How do you know all of the words to this? You have only watched this 13 times.” Once every year she means. It was funny.

          • Haylie

            Haha XD

    • Regan Seba

      I beg to differ, after having heard four versions of Jingle Bells at a piano recital(beginners) and three at a guitar recital(also beginners) I am absolutely done with Jingle Bells.

      • Sam G

        Fair enough… I like Colin Buchanan’s cheeky Australian version of it though. :)

      • liv737johnoxide

        :( Don’t get rid of jingle bells *teary eyes*

    • liv737johnoxide

      Does “Rudolph, the Red-Nosed Reindeer” even deserve to be called a carol?

      • Sam G

        I don’t think so!

        • Haylie

          Agreed.

  • Um.. What Child Is This, O Come O Come Emmanuel, and Come Thou Long Expected Jesus :) I have a thing for the old ones! :)

    • Sam G

      Very nice! :)

    • liv737johnoxide

      What Child Is This is my second favorite!

  • Emily Peck

    I love “I Heard the Bells On Christmas Day”. It’s an old hymn that you don’t hear very often, but Casting Crowns did it in their Christmas album to a different tune, and it’s really good.
    The history of it is really neat too. Written by Henry Wadsworth Longfellow after he had lost his wife his son had been badly wound. It’s starts out with despair at the darkness of the world, but ends with the hope of Christ. I love the part about “God is not dead, nor does He sleep, the wrong shall fail, the right prevail”.
    Anyways, that’s my favorite. = )

  • I really like “I Heard the Bells On Christmas Day” also. I guess just the story it tells really touches my heart every time I hear it. I also like “O Come, O Come, Emmanuel” mainly because of the richness that can come across when someone sings it. Ah! Christmas music is the best though, really.

    • Regan Seba

      Casting Crowns “I Heard the Bells on Christmas Day”! Love that song- it’s my favorite song in that album!

      • Me too! “While You were Sleeping” is pretty good too, but “I heard the Bells” is my favorite!

      • Yes! I love that version also!! I do also like “While You Were Sleeping” too though.

  • Okie Gal

    Who Would’ve Dreamed by Sovereign Grace Music (I think), and All Glory Be To Christ by Kings Kaleidoscope. I like them because they’re fresh, loaded with truth, and they help me see and feel the weight of Jesus’ coming.

    • Olivia W.

      Our church does a lot of Sovereign Grace songs, and I love that one! The kids choir sang Jesus Joy of the Highest Heavens last sunday, which was so cute! That’s by the Gettys, which are similar to Sovereign Grace if you’ve never heard of them.

      • Haylie

        Oh, I love the Gettys!

        • Olivia W.

          Yay! I’m not the only one who’s ever heard of them! My parents went to their christmas concert two years ago.

          • Haylie

            Oooo that sounds really cool :)

          • The Gettys are amazing. Ever heard Joy Has Dawned? =)

          • Haylie

            YES! Our church decided to learn it this year for Christmas. I know you weren’t asking me but, ya know, lol 😉

          • Hahaha, you’re fine. =P

          • Olivia W.

            Yep, I have!

      • Okie Gal

        Yeah! My youth group sings several of theirs, and I really like the lyrics. :)

      • I know my comment is a year late… But, I just have to chime in and join everyone in giving the Gettys a shout out! Absolutely love their irish Christmas CD!

  • Getting so many ideas for new songs to listen to here :) Thanks guys

  • Mary Did you Know by Buddy Greene. I love it because of the genuine humanity of Jesus balanced with the absolute deity of Jesus, the God veiled in flesh. It’s a beautiful picture of the incarnation as humanity and deity meeting in Jesus Christ.

  • Wowza, there are so many good songs on here. Like others have said, I love Sovereign Grace and the Gettys’ Christmas music. I’m also a big Chris Tomlin Christmas fan.

    When it comes to more recent editions of classic carols, I’ve been listening to two new albums a fair bit, A Very RELEVANT Christmas, Parts 1 and 2. There are a ton of different artists on there – from Kings Kaleidoscope to Ellie Holcomb. And, for a limited time, you can download these albums for free! Which I would totally do. Just saying. :) You can get them here: http://www.relevantmagazine.com/the-drop/very-relevant-christmas-vol-5-part-one.

  • Rachel Wordes

    I think one of my favorites is While You Were Sleeping by Casting Crowns because it brings back so many memories and is just a good reminder not to “fall asleep” during the Christmas season. And I also like MercyMe’s new Christmas album :)

  • Laura Guzman

    Unto Us, by Handel. It´s not a traditional “Christmas” song, but it´s the prophecy about Jesus in Isaiah 9 speaking about how God will come and rule, set to REALLY cool music and choirwork. This song gives me so much hope for the future because even though the world´s a huge mess right now, God redeemed us two thousand years ago with His birth, death, and resurrection, which is, after all, what Christmas is all about.

  • Jim

    I like “Have Yourself A Merry Little Christmas.” It’s moving, and it sends a clear message about the ups and downs of life.

  • Olivia W.

    Ok, changed my mind, I do have a favorite Christmas song. We sang it in youth group last night, and I loved it from the first verse. “Come and Worship” by Bebo Norman. It’s so beautiful. The musical background is simple yet so gentle and soft…

  • “While You Were Sleeping” by Casting Crowns. I really like this song because it talks about how no body was paying attention was born and we still dont pay attention to the world now(i dont mean checking Facebook and the news). We need to through God’s eyes and keep our eyes wide open. (yes I just quoted a Sabrina Carpenteer song..)

  • Chris T.

    I love “O Come, O Come Emmanuel”. It’s a beautiful song of longing and waiting for Christ.

  • Nicholas Kaplan

    little drummer boy, Love the tune of it

  • Michaela T

    1.”Joseph’s Lullaby” by Mercy Me
    2.”Hallelujah” by Barlow Girl. Sound/instrumental-wise, I love the mysterious-sounding versus and the victorious-sounding chorus. Lyric-wise, the chorus wonderfully sums up what Christmas means for all Christians.
    3. “Grown-up Christmas list” by Anthem Lights
    4. “O Holy Night.” I love how the second verse emphasizes God’s Justice – something that can be overlooked sometimes.
    5. “O come O come, Emmanuel”
    6. “Carol of the Bells”
    7. The entire Natalie Grant Christmas album.
    8. “If Jesus were like Santa Claus” by Jimmy Needham. You have to listen to this one! Okay. For that matter, just listen to everything Jimmy Needham ever wrote.
    9……and pretty much everything else (except the ones we can all agree are obnoxious;)

    • liv737johnoxide

      You went all out. Your top nine!

  • Arianna

    Silent Night, and O Come O Come Emmanuel

  • Okie Gal

    I just found God Made Low by Sovereign Grace, it’s amazing.

  • liv737johnoxide

    Oh Little Town of Bethlehem probably. . .just because it’s fun to sing.

  • I know this discussion was originally published a year ago… But, I’ll go ahead and comment anyway, if only just for fun. 😉

    My favorite Christmas song time and time again has always been ‘Joy to the World’. I love this anthem of joy because it reminds us of the character of the God we serve. Also, it paints this truth in our minds: God rules over ALL… THIS ENTIRE UNIVERSE. Even nature praises Him. The purpose of life is to glorify God.

    Also, the hymn that has really stood out to me this particular year is ‘O Holy Night’. I’ve always heard this song. But, it is really just this year that I fully understand the beauty and power of its lyrics.

    Also, just for fun, I’ll throw in ‘Our Lullaby’ by MercyMe. It’s simply a pretty song. 😉

    Ah! So many more I could name!

Back to Top ↑